نمای کلی مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳

اخبار اختصاصی
بدون دیدگاه
برچسب ها : PNP, اقامت دائم, اکسپرس انتری, مهاجرت, مهاجرت به کانادا

این مطلب را به اشتراک بگذارید 

آخرین سرشماری انجام شده در کانادا نشان داد که در حال حاضر، مهاجران بیشترین سهم خود را از کل جمعیت کانادا (۲۳ درصد) دارند و در ۱۰۰ سال گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رساندند.

با ورود به سال ۲۰۲۳، به نظر می رسد دولت کانادا در تعهدات خود به مهاجرت و استقبال از تازه واردان به کشور ثابت قدم است. کانادا امیدوار است که افزایش مهاجرت به این کشور کمک کند تا از نظر اجتماعی و اقتصادی توسعه پیدا کرده و در عین حال برای جمع کردن خانواده ها در کنار هم و کمک به جمعیت های آسیب پذیر از طریق ظرفیتهای موجود در کشور، تلاش کند.

در زیر یک مرور کلی از برنامه سازمان مهاجرت برای سال ۲۰۲۳ ارائه شده است.

امیدواری برای کاهش بیشتر پرونده های انباشته شده

از سپتامبر 2022، تعداد کل درخواست های معوقه در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به طور پیوسته کاهش یافته است. بر اساس داده های ارائه شده، IRCC توانسته تعداد پرونده های معوقه خود را 400000 عدد کاهش دهد. علاوه بر این، این سازمان ۸۵ میلیون دلار بودجه اضافی برای «کاهش پرونده ها» دریافت کرده است و از مارس 2019 تا نوامبر 2022، تعداد ۲۵۲۱ کارمند جدید استخدام کرده است. امید است که این عوامل همچنان بر استانداردهای خدمات IRCC و پرونده های عقب افتاده در سال 2023 تأثیر مثبت بگذارد.

هدف گذاری برنامه سطوح مهاجرت برای سال 2023

کانادا در برنامه سطوح مهاجرت برای سال 2023 یک هدف مهاجرتی بی سابقه را تعیین کرده است که نشان می دهد این سازمان معتقد است می تواند در کنار استقبال از تعداد زیادی از تازه واردان، این عقب ماندگی ها را مدیریت کند. بر اساس برنامه مهاجرت سال ۲۰۲۳، تعداد مهاجرینی که در سال جدید جذب کانادا میشوند به شرح زیر میباشد:

  • اکسپرس انتری: 82880 نفر
  • برنامه های استانی: 105500 نفر
  • اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ: 28500 نفر
  • اسپانسرشیپ همسران / پارتنر و فرزندان: 78000 نفر
پیش نمایش 4 مسیر کلیدی مهاجرت به کانادا
برنامه های استانی

در اواخر سال جاری متوجه شدیم که PNP قرار است از اکسپرس انتری به عنوان برترین مسیر مهاجرتی کانادا پیشی بگیرد. برنامه های استانی برای کمک به کانادا برای رفع نیازهای خاص بازار کار که در سراسر کشور احساس می شوند، بسیار مهم هستند. بر این اساس، انتظار می رود که در سال 2023 کانادا از طریق برنامه های استانی حدود 23000 مهاجر بیشتر از کاندیداهای اکسپرس انتری جذب کند.

اکسپرس انتری

انتظار می‌رود سازمان مهاجرت با رویکرد رسیدگی به نیازها و شکاف‌های موجود در بازار کار، قرعه‌کشی‌های «هدف‌مند» اکسپرس انتری را معرفی کند. انتخاب های جدید، کاندیداهایی را هدف قرار می دهد که دارای تجربه شغلی، مهارت های زبانی و/یا سوابق تحصیلی متناسب با نیاز بازار کار کانادا هستند.

اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

در سال 2023، کانادا همچنان متعهد به اتحاد مجدد خانواده خواهد بود. این موضوع در محبوبیت برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ کانادا (PGP) مشهود است. طبق آخرین برنامه مهاجرتی کانادا، PGP همراه با سایر مسیرهای مهاجرت مانند سوپر ویزا، به دنبال پذیرایی از بیش از 28000 تازه وارد در سال آینده خواهد بود.

توجه: هنوز جزئیات رسمی در مورد فرآیند انتخابی PGP که سازمان مهاجرت در سال 2023 استفاده خواهد کرد اعلام نشده است.

دانشجویان بین المللی

در ماه اکتبر، IRCC اصلاحیه ای را در سیاست ساعات کاری خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در کانادا اعلام کرد. از 15 نوامبر 2022 تا پایان سال 2023، “دانشجویان بین المللی که در کانادا هستند و مجوز کار خارج از دانشگاه را در مجوز تحصیلی خود دارند، مجاز خواهند بود تا زمانی که برنامه تحصیلیشان در حال برگزاری است، بیش از 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند.”

این تغییر برای کمک به کانادا برای مقابله بهتر با کمبود نیروی کار طراحی شده است، چرا که کانادا با «کمبود تاریخی نیروی کار» مواجه است. این تغییر به طور بالقوه به بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی اجازه می‌دهد تا ساعت‌های بیشتری را کار کنند.

مطالب مرتبط

خبر فوری: Flagpoling تمام شد!

خبر فوری: Flagpoling تمام شد!

بر اساس اعلام سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، متقاضیان دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی دیگر نمی‌توانند…